tisdag 1 juli 2008

Ny titel

Ja se på sjutton, har jag inte fått mej en ny titel! Många titlar har jag haft under årens lopp, en del ganska trevliga, liknande: storfiskare, lilla vännen, pastakokare, duktig idiot och liknande. Sen så finns de ju de mindre angenäma; ärthjärna, virrhöna eller skräntärna....
Men nu!
Nu är jag fiskebloggare!
Har ni hört på maken, visst låter det ganska respektingivande?
Fiskebloggare!

Meningen är ju att jag ska skriva om fiske, ganska logiskt enligt titeln.
Men eftersom jag äntligen börjar veta lite hur jag funkar är jag rädd att det kommer att handla om mycket mer än fiske.

Fisket ligger lite lågt just nu för gräsmattor ska klippas när regnet gör sina korta uppehåll, blommorna ska uppfostras och uterummet ska fixas.
Det sistnämnda kan jag inte påstå att jag behöver engagera mej särskilt mycket i eftersom min pappa och till viss del Johan fixar det.
Jo, jag vet: bortskämd!
Nu pratar vi inte mer om det!

Förhoppningsvis ska väl någon sjö tömmas nu efter kulturkraftsveckan.
Vet inte vilken, har försökt i flera hittills men dom rackarna har fått mer av mej än jag av dom!
Monstrena i Dövattnet har snott både drag, tafsar och spinnare.
För klena grejor, fiskegrejor alltså!
Jag ska uppgradera mej så småningom, har faktiskt fått ärva en fin rulle av pojken min, Johan.
Den ska testas så snart tillfälle ges och då får storrödingen se upp för då blir jag farlig!

Nu är det nog bäst jag slutar för den här gången och börjar dra upp riktlinjerna för kommande fiske.

Håll dragen blöta!

Gunilla

Inga kommentarer: