fredag 16 januari 2009

Äntligen


Vet ni vad som har hänt?
Äntligen efter 77 dagar får vi äntligen BÖRJA FISKA igen!
Vi hann nästan inte vakna på nyårsdagens morgon innan vi formligen kastade oss ut genom dörren för att i rasande fart ta oss till Dövattnet för den första och största vinterrödingen.

Vi var inte ensamma, Kurt, Björn och GonnarGonnar var redan på plats, med det spelar ingen roll, vi skulle ha den första fisken i alla fall!
Nu ska här borras - jag hade fått ärva en finfin Moraborr som skulle invigas!
Borra, borra........
Men vad sjutton, inget händer?
Den har fått en smäll eller är totalt ovass!
Hjälp, nu är goda råd dyra!
-Snälla Björn, ids du fara över sjön å fråga GonnarGonnar om vi får låna hans borr?
-Jajjamän!
Björn for och kom tillbaka med borren, borra, borra...........
Ner med pirken!
Napp, jag har napp!
Jippi!
Fick inte upp den, men vad gör det, bara det rycker i snöret.
Så ska GonnarGonnar fara hem och gentleman som han är låter han oss ha sin borr och tar med min för reparation nere i byn.
Vilka vänner vi har!

Å nu ska jag bara be att få tala om att jag fick 2009 års första fisk!!!
Den var inte störst och det var ingen röding men det var den första (för min del)!
Så jag pussade honom och talade om att jag gärna ville träffa honom om ca ett kilo å släppte så tillbaka det lilla livet.

Vilken början på det nya året!

Till nästa gång:

Håll maskarna feta - och varma!

Gunilla

1 kommentar:

SCHÄFEN sa...

hä ju lika ja såm få bårra...